Cum alegi un slogan pentru brandul tău?
Sloganul este unul dintre cele mai importante elemente care intră în componența unui brand. Contribuie direct la identitatea business-ului și are un impact semnificativ asupra percepțiilor consumatorilor. Este, practic, factorul care te poate diferenția de concurență și îți poate oferi un avantaj competitiv pe piață.
Totuși, nu mulți îi acordă atenția cuvenită. Antreprenorii la început de drum, mai ales, preferă să-și construiască afacerile în lipsa unui slogan captivant. Tocmai de aceea, le este foarte greu să genereze încredere în rândul audienței și să-și extindă vizibilitatea. Inevitabil intervine și nevoia de a investi mai mult buget în promovare, dar fără a avea garanția unor rezultate de lungă durată. Însă, ce avantaje îți poate oferi mai exact un slogan scris de o agentie copywriting poți afla în rândurile de mai jos.
Ce este sloganul?
Sloganul poate fi o frază, o expresie sau o asociere de cuvinte, care să descrie pe scurt misiunea și valorile unei companii. Rolul pe care îl prezintă este de a trezi interesul publicului țintă, dar și de a oferi companiei diverse oportunități de evoluție. Un slogan bine ales te poate ajuta să închei parteneriate durabile cu sponsori sau cu alți antreprenori din industrie.
Pentru a genera efectele dorite, sloganul trebuie să:
- Fie ușor de recunoscut și reținut.
- Reflecte valorile și obiectivele brandului.
- Evoce un sentiment sau o reacție.
Cât de important e sloganul?
În spatele oricărui slogan bun stau ore de research și brainstorming. Nu-i ușor să găsești ceva unic, tocmai de aceea e indicat să apelezi la servicii copywriting. Nimic nu se compară cu expertiza unui profesionist.
Dacă nu te-ai decis încă în privința sloganului, iată care sunt principalele avantaje pe care ți le poate garanta:
- Te ajută să te poziționezi rapid pe piață și să devii recognoscibil în mintea prospecților, tocmai pentru că rezumă esența brandului.
- Generează loialitate și încredere în rândul targetului. Îți oferă șansa, așadar, să ajungi la un public cât mai diversificat.
- Un slogan bine gândit oferă un punct de referință consistent pentru toate materialele de marketing și comunicare, fie print sau online.
Sfaturi pentru a scrie un slogan unic
„Just Do It”, „Think Different” sau „Taste the Feeling” – probabil ai recunoscut din prima brandurile. Sloganul are puterea de a facilita conexiunea emoțională business – client. Totuși, nu e tocmai simplu să-l scrii, dar există câteva trucuri utile care te vor ajuta să ajungi la mesajul potrivit:
- Trasează identitatea companiei. Ce își propune brandul tău? Sau Cum vrei să fie perceput? sunt întrebări pe care ar trebui să ți le adresezi pentru a stabili sloganul.
- Gândește-te la ideea centrală pe care vrei să o comunici prin slogan. Identifică punctele forte și valorifică-le în mesajele pe care urmează să le expui publicului.
- Apelează la servicii de copywriting – Dacă nu vrei să pierzi prea mult timp pentru a găsi sloganul potrivit, contactează o agentie copywriting de încredere.
Abia te-ai lansat pe piață, dar vrei să atragi atenția audienței într-un mod cât mai creativ? Alege-ți un slogan pe măsură și bucură-te de rezultate!