Platforma de coordonare a IMM-urilor din sectorul turistic si al activitatilor conexe turismului in practicarea unui management anticipativ in situatii de criza si de risc de insolventa
Obiectivul principal in eficientizarea functionarii si dinamicii in cadrul turismului (ca sector) este identificarea realizărilor și dificultăților inregistrate in ultima perioada si proiectarea strategiilor viitoare.
In urma evenimentelor mondiale, a crizei sanitare, logica economica ne face sa aratam necesitatea resetarii activitatii in acest sector. Resetarea inseamna ,,un rau necesar” si trebuie privita ca o noua sansa.Insolventa nu inseamna obligatoriu -,, lichidare” si nu insemna obligatoriu ,,faliment”. Aceasta poate insemna: relansare, reorganizare, redresare financiara. Practicienii in insolventa sunt acei specialisti care acorda asistenta si competente in perioadele de criza, atat in activitatile curente juridice, economice si de management cat si in activitatile de redresare, ce presupun diagnostic, analiza si cartografierea tuturor posibilitatilor reale ale societatii.
Gestionarea crizei in -Turism si HoReCa- poate fi asigurata prin aplicarea de masuri interdisciplinare: sociale, economice si juridice. Practicienii in insolventa stiu ca un sector economic sanatos, asa cum ar putea fi turismul romanesc, poate contribui eficient la ocuparea forţei de muncă, la sporirea venitului naţional şi, de asemenea, poate amprenta in mod serios balanţa de plăţi. Poate fi un motor de crestere economica.
Competentele noastre se adreseaza:
- societatilor care se afla in impas financiar si economic dar si societatilor care doresc sa razbata prin multitudinea de legi, norme juridice si fiscale si care doresc informatii si coordonate corecte actualizate, in aceste domenii de interes, pentru a-si putea desfasura activitatea legal si transparent;
- societatilor impotriva carora s-a formulat o cerere (sau mai multe) de deschidere a procedurii de insolventa; Aratam ca la nivel european se incearca realizarea ajustărilor legislative (Directiva UE) privind cadrele de restructurare preventivă, care trebuie implementată comunitar
- societatilor care doresc sa se reorganizeze si sa-si relanseze activitatea prin oricare dintre metodele cunoscute sau o combinatie a acestora. Consultanta si asistenta in raport cu principalii creditori (banci si alte institutii de credit, A.N.A.F, furnizorii de utilitati) privind operatiuni de: reesalonare, acordarea unor perioade de gratie, prelungirea scadentelor, parteneriate si strategii de finantare a furnizorilor, distribuitorilor, clientilor societatilor debitoare, fuziuni si cumularea resurselor economice, financiare, tehnice, divizarea societatilor, etc.
Reorganizarea judiciară rămâne un instrument de tipul ,,win-win”, care oferă șansa debitorului de a rămâne în business, creditorilor șansa de a recupera mai mult decât ar recupera într-un faliment, salariaților șansa de a rămâne la locul de muncă, cu perspectiva relansării și creării altor locuri de muncă.
- societatilor aflate in stare de preinsolventa si insolventa (indiferent de stadiul acesteia);
- societatilor care se afla in procedura de mandat ad-hoc sau concordat preventiv.
Toate acestea, coroborate cu actiunile guvernului destinate acestui sector de activitate, Turism si activitati conexe -HoReCa, au ca scop a asigura suport companiilor aflate în dificultate, companii care vor putea analiza posibilitățile de relansare a businessului, șansele de revenire în piață și perspectivele (si posibilitatile) de achitare a debitelor restante.
Mario Gabriel Balulescu,
Avocat Baroul Bucuresti , Practician in Insolventa